Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Posilování konkurenceschopnosti firmy (Pivovar Černá Hora a.s.)
Mirvaldová, Martina ; Meluzínová, Kateřina (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření návrhu k posílení konkurenceschopnosti podniku na základě analýz vlivů mikroekonomických a makroekonomických faktorů. Dále se tato práce zabývá zhodnocením současné situace výrobní firmy Pivovar Černá Hora a.s. v prostředí malých a středních pivovarů. V teoretické části jsou popsány poznatky z odborné literatury týkající se konkurenceschopnosti a jejího posilování. V praktické části jsou tyto poznatky převedeny do praxe. Konkurenceschopnost firmy je zkoumána na základě analýz vlivů makroekonomických a mikroekonomických faktorů. Výstupy těchto analýz jsou použity k vytvoření návrhu, který by měl přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Microeconomic Analysis for Evidence-Based Policy
Janský, Petr ; Bauer, Michal (vedoucí práce) ; Blundell, Richard (oponent) ; Galuščák, Kamil (oponent) ; Schneider, Ondřej (oponent)
Dizertace se zaměřuje na mikroekonomickou analýzu veřejných politik v České republice. Dizertace se skládá ze tří částí. První dvě se zabývají analýzou daňových politik, třetí část zkoumá rozdílné dopady inflace. První kapitola dizertace se zabývá analýzou daně z přidané hodnoty (DPH). Sazby DPH se nedávno měnily v České republice a v této kapitole simuluji dopad těchto reforem. Tyto reformy jsou příkladem změn v nepřímém zdanění, které mění ceny zboží a služeb, na které můžou reagovat domácnosti přizpůsobením svých výdajů. Nejdříve odhaduji behaviorální reakci spotřebitelů na změny cen v České republice aplikací spotřebitelského poptávkového modelu kvadratického téměř dokonalého poptávkového systému (QUAIDS) na základě dat Českého statistického úřadu o vývoji spotřeby domácností a cen mezi roky 2001 a 2011. Dále odvozuji odhady vlastních i křížových cenových a příjmových elasticit pro jednotlivé domácnosti. Pak používám tyto elasticity pro odhad dopadu změn v sazbách DPH, které byly navrhnuty nebo implementovány mezi roky 2011 a 2013, na změnu v domácnostmi poptávaném množstvím a vládních příjmech. Jedno z hlavních zjištění se týká rozdílu v různých odhadech dopadů na vládní příjmy: zohlednění behaviorální reakce spotřebitelů oproti statické simulaci snižuje odhadované změny o více než jednu...
Strategická analýza firmy Hájek a Boušová, spol. s r.o. «Ovocný Světozor»
Racovscaia, Iulia ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Heřman, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provedení strategické analýzy pro zhodnocení strategické pozice firmy Hájek a Boušová, spol. s.r.o. (Ovocný Světozor) na českém trhu a formulace doporučení pro budoucí vývoj. Na začátku práce autorka vysvětlí pojem strategická analýza. Dále pozornost bude věnována nejznámějším analýzám vnějšího a vnitřního prostředí firmy. Nejprve půjde o analýzu makrookolí podniku představující takové prostředí, které může firma jen těžko ovlivnit, např. legislativní, ekonomické, společenské či technologické. Pak rozšíříme znalosti o odvětví, ve kterém firma funguje, pomoci analýzy mikrookolí. Posledním analyzovaným prostředím bude vnitřní prostředí podniku, které představuje analýza vnitřních zdrojů firmy: klasifikace zdrojů, VRIO analýza, finanční analýza, portfolio analýza. Na základě těchto analýz by mělo být možné sestavit množiny silných a slabých stránek organizace a její potenciální příležitosti a ohrožení. Přínosem dané bakalářské práce bude zhodnocení faktorů, ovlivňujících rozvoj firmy Ovocný Světozor, zjištění její silných a slabých stránek.
Microeconomic Analysis for Evidence-Based Policy
Janský, Petr ; Bauer, Michal (vedoucí práce) ; Blundell, Richard (oponent) ; Galuščák, Kamil (oponent) ; Schneider, Ondřej (oponent)
Dizertace se zaměřuje na mikroekonomickou analýzu veřejných politik v České republice. Dizertace se skládá ze tří částí. První dvě se zabývají analýzou daňových politik, třetí část zkoumá rozdílné dopady inflace. První kapitola dizertace se zabývá analýzou daně z přidané hodnoty (DPH). Sazby DPH se nedávno měnily v České republice a v této kapitole simuluji dopad těchto reforem. Tyto reformy jsou příkladem změn v nepřímém zdanění, které mění ceny zboží a služeb, na které můžou reagovat domácnosti přizpůsobením svých výdajů. Nejdříve odhaduji behaviorální reakci spotřebitelů na změny cen v České republice aplikací spotřebitelského poptávkového modelu kvadratického téměř dokonalého poptávkového systému (QUAIDS) na základě dat Českého statistického úřadu o vývoji spotřeby domácností a cen mezi roky 2001 a 2011. Dále odvozuji odhady vlastních i křížových cenových a příjmových elasticit pro jednotlivé domácnosti. Pak používám tyto elasticity pro odhad dopadu změn v sazbách DPH, které byly navrhnuty nebo implementovány mezi roky 2011 a 2013, na změnu v domácnostmi poptávaném množstvím a vládních příjmech. Jedno z hlavních zjištění se týká rozdílu v různých odhadech dopadů na vládní příjmy: zohlednění behaviorální reakce spotřebitelů oproti statické simulaci snižuje odhadované změny o více než jednu...
Posilování konkurenceschopnosti firmy (Pivovar Černá Hora a.s.)
Mirvaldová, Martina ; Meluzínová, Kateřina (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření návrhu k posílení konkurenceschopnosti podniku na základě analýz vlivů mikroekonomických a makroekonomických faktorů. Dále se tato práce zabývá zhodnocením současné situace výrobní firmy Pivovar Černá Hora a.s. v prostředí malých a středních pivovarů. V teoretické části jsou popsány poznatky z odborné literatury týkající se konkurenceschopnosti a jejího posilování. V praktické části jsou tyto poznatky převedeny do praxe. Konkurenceschopnost firmy je zkoumána na základě analýz vlivů makroekonomických a mikroekonomických faktorů. Výstupy těchto analýz jsou použity k vytvoření návrhu, který by měl přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Strategická analýza firmy Karlovarské minerální vody, a. s.
Ly, Tuong Vy ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Obergruber, Petr (oponent)
Obsahem bakalářské práce je strategická analýza firmy Karlovarské minerální vody, a.s. za období 2009-2014. Cílem práce je provést strategickou analýzu vybrané společnosti. Na základě strategické analýzy zhodnotit současnou pozici firmy na trhu výroby nápojů. Součástí práce je detailní strategická analýza a analýza vnitřních zdrojů. Ve strategické analýze byla použita analýza makroekonomická, mikroekonomická a SWOT analýza. Pro analýzu vnitřních zdrojů bylo použito několika nástrojů k hodnocení výkonnosti firmy. Mezi ně patří horizontální, vertikální analýza a poměrové ukazatele. V další části byly provedeny bonitní a bankrotní modely, srovnány výsledky v odvětví, ekonomická přidaná hodnota (EVA). Poslední část této práce je optimální návrh podnikové strategie společnosti KMV, a.s.. Závěr práce byl zaměřen na zhodnocení finanční situace podniku a případný návrh určitých opatření pro budoucí vývoj z pohledu vlastníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.